Υγεία

Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση: Τρεις σημαντικές ενέργειες που διώχνουν τις καούρες

Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση: Τρεις σημαντικές ενέργειες που διώχνουν τις καούρες

Τρια πολύ αποτελεσματικά βήματα που μπορούμε να κάνουμε για να απαλλαγούμε από την ενοχλητική παλινδρόμηση του περιεχομένου του στομάχου προς τον οισοφάγο ή αλλιώς τις καούρες

Οι καούρες οφείλονται στην παλινδρόμηση του όξινου περιεχομένου του στομάχου προς τον οισοφάγο. Οι καούρες (οπισθοστερνικός καύσος στην ιατρική ορολογία) είναι το κυριότερο σύμπτωμα της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης. Εάν θέλετε να μειώσετε τις πιθανότητες να ταλαιπωρείστε από καούρες, μπορείτε να ακολουθήσετε τις παρακάτω συμβουλές.

Αποφύγετε το κάπνισμα

Έρευνα του γαστρεντερολόγου Jesper Lagergren καθηγητή στο King’s College London, αλλα και το Ινστιτούτο Καρολίνσκα έδιεξαν ότι το κάπνισμα επιταχύνει τον χρόνο που απαιτείται για την παλινδρόμηση των όξινων τροφίμων προς τον οισοφάγο. Σε μετα-ανάλυση 30 σχετικών ερευνών διαπιστώθηκε ότι η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση επηρεάζει το 20% των καπνιστών συγκριτικά με το 16% των μη καπνιστών.

Αθληθείτε

Όσοι κάνουν μέτριας προς μεγάλης έντασης άσκηση για τουλάχιστον 30′ ημερησίως είναι λιγότερο πιθανό να ταλαιπωρούνται από καούρες, δυσπεψία και άλλα συμπτώματα της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου Harvard.

Μειώστε καφέ και αναψυκτικά

Ο κίνδυνος γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης μειώθηκε σε όσους δεν κατανάλωναν περισσότερα από δύο φλιτζάνια καφέ, τσάι ή αναψυκτικά την ημέρα βάσει των διαθέσιμων στοιχείων.

Πώς να αντιμετωπίσετε τα συμπτώματα

Εάν ταλαιπωρείστε συχνά από καούρες, υπάρχουν πολλά που μπορείτε να κάνετε για να ελαχιστοποιήσετε τα συμπτώματα. Επιλέξτε μικρά και συχνά γεύματα, ελαχιστοποιήστε τα λιπαρά τρόφιμα και αποφύγετε τα τηγανητά καθώς και το γρήγορο και πρόχειρο φαγητό. Επιλέξτε άπαχο κρέας (αν τρώτε κρέας) και γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά και αποφύγετε να τα καταναλώνετε εντός τριών ωρών από την ώρα του ύπνου. Επίσης, όταν κοιμάστε να προσπαθήστε να έχετε ανασηκωμένο το κεφάλι και την πλάτη.

Οι τροφές που δρουν ερεθιστικά για πολλούς πάσχοντες από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση είναι οι ντομάτες και τα εσπεριδοειδή (όπως τα πορτοκάλια και το γκρέιπφρουτ), ο καφές (ακόμη και ο ντεκαφεινέ για μερικούς ανθρώπους), τα αλκοολούχα και ανθρακούχα ποτά, τα πικάντικα τρόφιμα, το σκόρδο, η σοκολάτα και η μέντα.

Από την άλλη μεριά μια φιλική με την καρδιά διατροφή αποδεικνύεται ευεργετική και για το πεπτικό σύστημα. Για παράδειγμα, οι έρευνες δείχνουν ότι όσοι ακολουθούν μια μεσογειακού τύπου διατροφή με φρούτα και λαχανικά, όσπρια, ψάρια, πουλερικά και δημητριακά ολικής αλέσεως, αλλά ελάχιστο κόκκινο κρέας και άλλες πηγές κορεσμένων λιπαρών, έχουν λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν παλινδρόμηση.

Σχετικά Άρθρα

Με αυτόν τον τρόπο διατροφής ενισχύεται η… μακροζωία

RadioVoice

Σαφράν: Η καλλιέργειά του ξεκίνησε στην Αρχαία Ελλάδα την Εποχή του Χαλκού

RadioVoice

Πιλάτες: Πως προστατεύεται καρδιά και μέση

RadioVoice

Φούσκωμα: Με ποιες τροφές θα το καταπολεμήσετε

RadioVoice

Ευλογιά των πιθήκων: Ανησυχία σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική

RadioVoice

Τριγωνέλλα: Το βότανο που «χτυπάει» διαβήτη και χοληστερόλη και αυξάνει… το στήθος

RadioVoice

Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σου στο site μας. Αποδοχή Περισσότερα