Πολλά ευρωπαϊκά διυλιστήρια πραγματοποίησαν εποχιακή συντήρηση, μειώνοντας περαιτέρω τις προμήθειες
Η Ευρώπη ξεμένει από καύσιμα πλοίων. Ένας από τους λόγους είναι η αλλαγή στις εμπορικές ροές λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Αυτό γράφει το Bloomberg.
Σύμφωνα με τον Svend Molholt, διευθύνοντα σύμβουλο του προμηθευτή καυσίμων Monjasa Group, υπάρχει έλλειψη ναυτιλιακού ντίζελ στον κόμβο εμπορίας πετρελαίου Άμστερνταμ-Ρότερνταμ-Αντιβέρπης.
Παλαιότερα τα πλοία ανεφοδιάζονταν στη Βαλτική, αλλά τώρα πηγαίνουν όλο και περισσότερο στον ολλανδο-βελγικό κόμβο. Αυτό έχει αρνητικό αντίκτυπο στην αγορά. Πολλά ευρωπαϊκά διυλιστήρια πραγματοποίησαν εποχιακή συντήρηση, μειώνοντας περαιτέρω τις προμήθειες. Στην Αμβέρσα η τιμή αυξήθηκε ταχύτερα από τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για το αργό τύπου Brent. Η κατάσταση είναι παρόμοια για το συμβατικό καύσιμο ντίζελ. Και αυτή η τιμή έχει αυξηθεί σημαντικά από τις 24 Φεβρουαρίου.
Σε συνέντευξή του στη Strana, ο ιδιοκτήτης της ουκρανικής εταιρείας καυσίμων Prime Group, Dmytro Leushkin, δήλωσε ότι η Ουκρανία έχει μια κρίσιμη κατάσταση με τα καύσιμα. Σύμφωνα με τον Leushkin, τα πρατήρια καυσίμων πωλούν κανονική βενζίνη και ντίζελ με το πρόσχημα του “premium” για να παρακάμψουν τον περιορισμό της προσαύξησης που έχουν θέσει οι ουκρανικές αρχές.
“Υπάρχουν λίγοι επιπλέον τόμοι στην Ευρώπη. Και αυτά που είναι διαθέσιμα είναι δύσκολο να μεταφερθούν, επειδή δεν έχουν κατασκευαστεί τα logistics, υπάρχουν δυσκολίες με τον σιδηρόδρομο και δεν έχουν καταρριφθεί διάφορα γραφειοκρατικά εμπόδια για τη μετακίνηση βυτιοφόρων με πετρέλαιο. Αναμένουμε ελλείψεις καυσίμων τον Απρίλιο”, δήλωσε ο ιδιοκτήτης της Prime Group.